Stena MORE Loyalty Clubin ehdot

Hyväksytty – 1. huhtikuuta 2025

 

I. Yleistä

 

1. Soveltamisala

 

Nämä ehdot koskevat Stena MORE Loyalty Clubia (”klubi”). Klubi tarjotaan maksutta. Rekisteröimällä klubin jäsenyyden suostut noudattamaan näitä ehtoja (”ehdot”). Jos et suostu noudattamaan näitä ehtoja, sinun ei tule hakea jäsenyyttä tai osallistua klubiin.

 

Nämä ehdot selittävät, keitä me olemme, kuinka klubi toimii, kuinka sinä ja me voimme päättää osallistumisesi klubiin, mitä tehdä ongelmatilanteissa ja muita tärkeitä tietoja.

 

2. Tietoa meistä

 

2.1 Klubia hallinnoi Stena Line Scandinavia AB, Ruotsissa perustettu yhtiö, jonka yhtiönumero on 556231-7825 ja rekisteröity ALV-numero on SE556231782501. Kotipaikkamme on Masthuggskajen, SE-413 03 Göteborg, Ruotsi (”Stena Line”, ”me”, ”meitä” ja ”meidän”).

 

2.2 Jos sinulla on klubiin liittyviä kysymyksiä tai huolenaiheita, joita ovat mm. kelpoisuutesi klubiin jäsenyyteen, jäsenetuihin ja -tarjouksiin, pisteiden ansaitseminen ja/tai lunastaminen tai näiden ehtojen noudattaminen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme täyttämällä verkkolomake kohdassa https://www.stenaline.fi/asiakaspalvelu/ota-meihin-yhteytta; valitse kysymyksen aiheeksi ”Stena MORE medlemsfrågor”.

 

2.3 Jos haluat varata matkan Stena Linella, peruuttaa varauksen, muuttaa yhteystietojasi tai päättää jäsenyytesi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa https://www.stenaline.fi/asiakaspalvelu/ota-meihin-yhteytta. Huomaa, että varauksia hallinnoi Stena Linen Liiketoimintaehdot eivätkä nämä ehdot.

 

3. Määritelmiä

 

Näissä ehdoissa käytetään seuraavia määritelmiä:

 

Etu – mikä tahansa etu, jonka jäsen saa jäsenyytensä seurauksena (esimerkiksi pisteet), joka ei ole ei-jäsenten saatavilla ja jota saatamme ajoittain muuttaa oman harkintamme mukaisesti.

 

Jäsen – sinä eli yksityishenkilö, joka on matkustanut (tai aikoo matkustaa) Stena Linella ja joka täyttää lausekkeen 4 kelpoisuuskriteerit, on hakenut klubin jäsenyyttä ja on hyväksytty lausekkeissa 5.1 ja 5.2 kuvatulla tavalla.

 

Jäsenyys – jäsenen osallistuminen klubiin.

 

Jäsennumero – yksilöllinen tunnusnumero, jonka annamme jäsenelle.

 

Jäsentili – henkilökohtainen tili, jonka jäsen on luonut verkkosivustomme kautta käymällä ‘Omat sivut’ -kohdassa, joka löytyy täältä https://login.stenaline.com/Account/Login. Tilillä näkyvät jäsenen pisteet ja/tai pisteiden käyttö jäsennumeron perusteella.

 

Jäsenkortti – sisältää sekä fyysisen paperikortin että digitaalisen kortin, jotka molemmat sisältävät jäsenen jäsennumeron. Digitaalinen jäsenkortti on saatavilla verkossa jäsenen sivulla kohdassa https://www.stenaline.fi/omat-sivut/omat-pisteet, sovelluksessa tai saamasi uusien jäsenten tervetulosähköpostiviestin kautta. Aina kun asiakas rekisteröityy, hän saa myös väliaikaisen painetun jäsenkortin. Jäsenkortin avulla jäsen voi kerätä klubin pisteitä (joko osallistumalla tiettyihin ostoihin, varaamalla aktiviteetteja tai hyödyntämällä jäsentarjouksia). Nämä pisteet ovat lunastettavissa lausekkeen 10 mukaisesti (‘pisteiden lunastaminen’). Jäsenkortti ei ole maksukortti, pankkikortti, luottokortti tai mikään muu maksutapa.

 

Stena MORE -pisteet tai vaihtoehtoisesti pisteet – näissä ehdoissa kuvatut jäsenille myönnetyt klubin pisteet.

 

Jäsenyystasot – jäsenyystilan tasot, joita klubia käyttävä jäsen voi saavuttaa riippuen siitä, miten he osallistuvat klubiin. Tarjoamme kolme jäsenyystasoa: Blue, Gold ja Platinum.

 

Jäsenyysvuosi – tarkoittaa jokaista 12 kuukauden ajanjaksoa, joka alkaa jäsenyyden aktivointipäivänä lausekkeen 5.2 mukaisesti.

 

Tarjous – mikä tahansa kannustin, jonka jäsen saa (esim. ekslusiivinen ja ennakkopääsy, alennukset, kampanjat) ja joka ei ole saatavilla ei-jäsenille ja joka saattaa sisältää jäseniemme saataville annettuja tarjouksia ajoittain vaihtuvien kolmannen osapuolen kumppaneiden toimesta harkintamme mukaisesti. Huomaa, että kolmannen osapuolen tarjoukset ovat erillisten ehtojen alaisia sinun ja asiaankuuluvan kolmannen osapuolen välillä. Saat asiasta tietoja tarjoushetkellä.

 

Huomattava häiriö – käytös, joka huomattavasti häiritsee tai muuttaa normaalia matkustuskokemusta olennaisesti ja vaikuttaa muihin matkustajiin.

 

II. Jäsenyys

 

4. Kelpoisuus

 

4.1 Kaikki vähintään 18-vuotiaat henkilöt voivat hakea klubin jäsenyyttä.

 

4.2 Yhtiöt, järjestöt ja muut oikeussubjektit eivät voi hakea klubin jäsenyyttä.

 

5. Jäsenyys

 

5.1 Voit hakea klubin jäsenyyttä maksutta verkkosivuillamme https://www.stenaline.fi/signup. Napsauta vain ‘rekisteröidy’-linkkiä ja täytä pyydetyt tiedot. Osana rekisteröitymisprosessia sinun tulee suostua näihin ehtoihin.

 

5.2 Jos hakemuksesi hyväksytään, lähetämme sinulle vahvistussähköpostin. Tämä sähköposti sisältää linkin, jota tulee seurata klubin jäsenyytesi vahvistamista ja jäsentilin luomista varten. Kun vahvistus on tehty, aktivoimme jäsenyytesi ja voit aloittaa sen käytön välittömästi. Saat sitten toisen sähköpostin, joka sisältää tervetuliaisuutiskirjeen ja vahvistaa jäsentietosi myöhempää käyttöä varten.

 

5.3 Jos et vahvista tiliäsi, et voi tulla jäseneksi eikä jäsenyyttäsi hyväksytä. Huomaa, että jäsenten täytyy myös täyttää lausekkeen 4 sisältämät kelpoisuuskriteerit.

 

5.4 Jäsenet tunnistetaan jäsennumeron perusteella.

 

5.5 Pääset jäsentilillesi tästä: https://www.stenaline.fi/omat-sivut.

 

5.6 Jos hakemuksessa antamasi tiedot muuttuvat jossain vaiheessa tai haluat päivittää yhteystietosi tai kiinnostuksenkohteesi, ilmoita asiasta meille päivittämällä tietosi oman jäsentilisi jäsensivulla. Nämä tiedot sisältävät nimesi, osoitteesi, sähköpostiosoitteesi, puhelinnumerosi muutokset sekä muut henkilötietojesi muutokset. Voit päivittää nämä tiedot omalla jäsensivullasi (https://login.stenaline.com/Account/Login) tai ottamalla yhteyttä Stena Linen asiakaspalveluun https://www.stenaline.fi/asiakaspalvelu/ota-meihin-yhteytta.

 

III. Klubi

 

6. Jäsentiedot ja tietosuoja

 

6.1 Täytettyäsi ja lähetettyäsi jäsenhakemuslomakkeen verkossa annat meille oikeuden tallentaa, käsitellä ja käyttää annettuja tietoja klubin ylläpitoa ja klubiin liittyvien palvelujen ja alennusten tarjoamista varten sekä markkinointitarkoituksiin, mukaan lukien uutisten ja tarjousten lähettämiseen antamaasi sähköpostiosoitteeseen, matkapuhelinnumeroon ja/tai postiosoitteeseen. Jäsenille annetaan vaihtoehto kieltäytyä suoramarkkinoinnista milloin tahansa. Henkilötietojen rekisterinpitäjänä käsittelemme henkilötietoja Kanta-asiakasohjelmien tietosuojakäytäntö ja yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR), EU:n asetuksen 2016/679 ja sovellettavien kansallisten lakien ja määräysten mukaisesti. Lisätietoja tietojesi hallinnasta ja käsittelystä voit katsoa Kanta-asiakasohjelmien tietosuojakäytäntö.

 

6.2 Liittymällä klubin jäseneksi suostut siihen, että me luomme, päivitämme ja ylläpidämme tietojasi, joihin sisältyvät nimi, osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite sekä muut asiaankuuluvat henkilötiedot, kerätyt Stena MORE -pisteet ja varatut matkat. Tietoja päivitetään ja ylläpidetään, jotta voimme tarjota sinulle tuotteisiimme ja palveluihimme liittyviä tietoja ja lähettää sähköposteja, tekstiviestejä tai mobiilisovelluksen kautta saldopäivityksiä, uutisia klubista, uutiskirjeitämme ja muita tarjouksiamme. Emme anna henkilötietojasi ulkoisille osapuolille, mutta saatamme käyttää tietojasi markkinointitarkoituksiin.

 

7. Jäsenyystasot

 

7.1 Kun liityt jäseneksi (katso lausekkeesta 5.2 miten tämä tapahtuu), olet aluksi Blue-tason jäsenen ja pysyt tällä tasolla, paitsi jos jäsenyytesi päättyy (näissä ehdoissa kuvatulla tavalla) tai ylenet Gold- tai Platinum-tason jäsenyyteen.

 

Huomaa, että eri tasojen tarjoukset ja edut saattavat vaihdella vuosittain. Jäsenet voivat pysyä ajan tasalla ja löytää tarkempia tietoja jokaisen tason tarjouksista ja eduista käymällä verkkosivuillamme https://www.stenaline.fi/stena-more.

 

7.2 Gold- tai Platinum-tason jäsenyyden saavuttaminen:

 

  • Blue-tason jäsenestä voi tulla Gold-tason jäsen, kun hän ansaitsee vähintään 7 500 pistettä jäsenyysvuoden aikana.
  • Gold-tason jäsenestä voi tulla Platinum-tason jäsen, kun hän ansaitsee vähintään 30 000 pistettä jäsenyysvuoden aikana.
  • Kun jäsen saavuttaa seuraavaan jäsentasoon vaaditun pistemäärän, hänen tasoaan nostetaan automaattisesti. Hän pysyy Gold- tai Platinum-tason jäsenyydessä 12 kuukauden ajan siitä päivämäärästä, jolloin hän täytti Gold- tai Platinum-jäsenyyden pistevaatimuksen.

 

7.3. Gold- tai Platinum-tason jäsenyyden säilyttäminen:

 

  • Gold-tason jäsenet: Jäsenen on ansaittava vähintään 15 000 pistettä kyseisenä ja seuraavina jäsenyysvuosina.
  • Platinum-tason jäsenet: Jäsenen on ansaittava vähintään 30 000 pistettä kyseisenä ja seuraavina jäsenyysvuosina.
  • Jos jäsen ansaitsee vähemmän kuin vaaditun pistemäärän, jäsenyys palautetaan automaattisesti Blue- tai Gold-tason jäsenyyteen seuraavaksi jäsenyysvuodeksi.
  • Lausekkeessa 7 mainittu prosessi soveltuu jäsenen osallistumiseen klubissa koko aikana ellemme muuta sitä lausekkeen 14 sallimalla tavalla.

 

8. Jäsentarjoukset ja -edut

 

8.1 Jäsentarjoukset ja -edut saattavat vaihdella jäsenyystasosta, matkareitistä, aluksesta ja/tai alkuperämaasta riippuen. Alkuperämaasi määritellään jäsenyyshakemuslomakkeella ilmoittamasi maan mukaan. Stena Line saattaa muuttaa lausekkeen 14.1 mukaisesti mitä tahansa tarjouksia ja etuja, jotka se on antanut saataville milloin tahansa, mutta tämä ei vaikuta tarjouksiin tai etuihin, jotka olet jo saanut ennen kyseistä muutosta.

 

8.2 Jäsentarjoukset aluksella


Tarjoukset ja edut, jotka ovat kulloinkin voimassa Stena Linen aluksella, on tarkoitettu vain henkilökohtaiseen käyttöösi. Saat edun esittämällä jäsenkorttisi tarjoukseen tai etuun liittyvän tuotteen oston yhteydessä. Jos et ostohetkellä hyödynnä tuotetarjousta tai -etua, johon sinulla on oikeus, et voi vaatia sitä myöhemmin. Sinulla ei ole oikeutta lähettää eteenpäin tai muutoin siirtää mitään klubin sisältämiä tarjouksia, etuja tai oikeuksia kolmannelle osapuolelle.

 

8.3 Gold- ja Platinum-tason jäsenyysedut


Jos sinulla on Gold- ja Platinum-tason jäsenyys, sinulla saattaa olla oikeus lisäetuihin saatavuudesta riippuen varauksen tekohetkellä.Me määrittelemme edut, ja ne vaihtelevat ajoittain, maittain ja/tai matkareiteittäin. Gold- ja Platinum-tason jäsenille tarjottujen lisäetujen muutokset käsitellään lausekkeen 14.3 mukaisesti, eivätkä ne vaikuta mihinkään lisäetuihin, joita olet jo saanut ennen kyseistä muutosta. Saat nämä lisäedut antamalla jäsennumerosi varaushetkellä, ja johtavan tilinhaltijan tulee matkustaa mukana varauksessa, jotta hän voi käyttää Gold-tason jäsenyyden etuja ja tarjouksia.

 

Huomaa, että lausekkeen 8.3 tarjoukset ja edut saattavat vaihdella vuosittain. Jäsenet voivat pysyä ajan tasalla ja saada yksityiskohtaisia tietoja näistä reiteistä käymällä usein kysyttyjen kysymysten sivullamme https://www.stenaline.fi/stena-more.

 

9. Pisteiden ansaitseminen

 

9.1 Me määritämme, mistä hinnoista tai aluksella myytävistä tuotteista voidaan ansaita pisteitä. Yksityiskohtaiset tiedot eri ostoja varten saatavilla olevista pisteistä voi löytää usein kysyttyjen kysymysten sivultamme https://www.stenaline.fi/stena-more/pisteiden-ansaitseminen Nämä tiedot saattavat muuttua ajoittain lausekkeen 14 mukaisesti eri maissa ja reiteillä. Saatamme milloin tahansa muuttaa pistemääriä, joita ansaitaan hinnoista, paketeista, lahjakorteista tai aluksella ostettavien tuotteiden hinnoista (mukaan lukien kolmannen osapuolen kohteen sisältävät tuotteet). Tämä saattaa johtaa siihen, että pisteitä ei ansaita. Tämäntyyppinen muutos ei vaikuta pisteisiin, jotka on jo ansaittu ennen muutosta.

 

9.2 Ansaitaksesi pisteitä matkojen hinnoista sinun tulee antaa jäsennumerosi varaushetkellä. Jos et tee tätä, et saa pisteitä. Helpoin tapa varmistaa, että annat meille jäsennumerosi, on kirjautua sisään jäsentilillesi ennen varauksen tekemistä. Jos teet varauksen asiakaspalvelumme kautta, sinun on annettava jäsennumerosi ennen varauksen tekemistä. Yhteystietomme löytyvät täältä: https://www.stenaline.fi/asiakaspalvelu/ota-meihin-yhteytta.

 

9.3 Voit kerätä pisteitä kelvollisista aluksella tehdyistä ostoista, kunhan skannaat jäsenkorttisi kassalla vähittäismyyntipisteessä.Jos et tee tätä, et saa pisteitä.

 

9.4 Pisteet hyvitetään matkan päättyessä, ja ne ovat voimassa ansaitsemispäivästä matkustuspäivää seuraavan vuoden 31. joulukuuta asti. Pisteet vähennetään automaattisesti jäsentililtäsi 31. joulukuuta matkustuspäivää seuraavana vuonna.

 

9.5 Jäsenet saavat kerätä pisteitä vain varauksista, joissa he ovat itse matkustaneet.

 

9.6 Pisteitä ei voi ansaita varauksista, jotka on maksettu pisteillä tai muiden kanta-asiakasklubien pisteillä (esim. Tesco clubcard -pisteet).

 

9.7 Jäsenet eivät voi ansaita pisteitä pois rajatuista tuotteista, jotka on listattu ja määritetty verkkosivuillamme: https://www.stenaline.fi/asiakaspalvelu/loyalty/onko-olemassa-rajoituksia-siihen-mista-hinnoista-voin-ansaita-pisteita. Huomaa, että nämä tiedot saattavat muuttua ajoittain, ja suosittelemme, että tarkistat ne verkkosivuilta ennen varauksen tekemistä. Joitakin esimerkkejä pois rajatuista tuotteista:

 

a) suuret varaukset

b) aluksella ostetut tuotteet kuten savukkeet ja tupakka

c) kun tuotteisiin on jo sovellettu aiempaa alennusta.

 

10. Pisteiden lunastaminen

 

10.1 Pisteiden arvo on: 1 piste = 1 penni tai 1 sentti. Muiden valuuttojen kohdalla pisteet muunnetaan jompaankumpaan näistä arvoista. Tarkistaaksesi pisteidesi arvon käytä pistelaskurin linkkiä täällä https://www.stenaline.fi/omat-sivut/omat-pisteet#myPointsCalculator.

 

10.2 Pisteitä voidaan käyttää maksamaan kokonaan tai osittain soveltuvat kelvolliset hinnat. Me määrittelemme, mitkä hinnat ja reitit ovat kelvollisia pisteiden lunastukseen. Kyseisiä hintoja ja reittejä saatetaan muuttaa milloin tahansa lausekkeen 14 mukaisesti. Kyseinen muutos ei vaikuta varauksiin, jotka on jo tehty pisteitä käyttämällä.

 

10.3 Pisteitä ei voi lunastaa aluksella tehdyistä ostoista, jäsenhinnoista, paketeista ja ryhmistä, BusEmpty-tuotteista tai rahtivarauksista.

 

10.4 Pisteitä voi lunastaa vain varauksista, jotka on tehty suoraan verkkosivuillamme täällä https://www.stenaline.fi/ tai asiakaspalvelussa.

 

10.5 Pisteitä saa käyttää vain kyseinen jäsen, eikä niitä voi siirtää muille. Kolmannet osapuolet (esim. matkatoimistot tai jakelijat) eivät voi ansaita pisteitä asiakkaan hyväksi.

 

10.6 Pisteitä ei voi vaihtaa rahaksi.

 

IV. Oikeutesi päättää jäsenyys

 

11. Kuinka voit päättää jäsenyyden

 

11.1 Voit päättää klubin jäsenyytesi milloin tahansa jäsentilisi kautta tai soittamalla asiakaspalveluumme.

 

11.2 Katso jäljempänä lausekkeesta 13 tärkeitä tietoja siitä, mitä tapahtuu, jos päätät jäsenyytesi tällä tavalla.

 

12. Oikeutemme päättää jäsenyytesi tai sulkea klubi

 

12.1 Saatamme päättää klubin jäsenyytesi tai sulkea jäsentilisi ilman ennakkoilmoitusta, jos:

 

a) et noudata näitä ehtoja huomattavalla tai merkittävällä tavalla

b) olet tehnyt jotain seuraavista:

 

  • aiheuttanut huomattavan häiriön jollakin aluksellamme
  • et ole noudattanut jäsenille annettuja tai aluksen henkilökunnan antamia turvallisuusohjeita
  • et ole noudattanut Stena Linen käytännesäännöt, jotka löytyvät https://www.stenaline.fi/lakiasiat/kaytannesaannot.

 

12.2 Jos et ole noudattanut näitä ehtoja, saatamme vaatia takaisin myönnetyn tarjouksen tai edun tekemäsi rikkomuksen jälkeen, ja olet vastuussa kaikista menetyksistä, joita meille aiheutuu näiden ehtojen rikkomisesi tuloksena pakollisen lain sallimassa enimmäislaajuudessa.

 

12.3 Saatamme sulkea tai peruuttaa klubin tai väliaikaisesti keskeyttää sen milloin tahansa mistä tahansa pätevästä kaupallisesta, laillisesta tai toiminnallisesta syystä. Kun näin tapahtuu, pyrimme antamaan sinulle ilmoituksen mahdollisimman ajoissa. Jos se ei ole mahdollista, annamme sinulle vähintään kolmen (3) kuukauden ennakkoilmoituksen, jotta saat mahdollisuuden lunastaa aiemmin kerätyt palkkiopisteet.

 

12.4 Katso jäljempänä lausekkeesta 13 tärkeitä tietoja siitä, mitä tapahtuu, jos päätämme jäsenyytesi tällä tavalla.

 

13 Mitä tapahtuu, jos jäsenyytesi päättyy

 

13.1 Jos päätämme tai peruutamme jäsenyyden lausekkeen 12.3 mukaisesti, sinulla on vähintään 3 kuukautta aikaa klubin päätös- tai peruutusilmoituksen päivämäärästä lunastaa käyttämättömät pisteet (jonka jälkeen ne menetetään).

 

13.2 Lausekkeen 13.1 mukaan, kun jäsenyytesi on päättynyt lausekkeen 11 tai lausekkeen 12 mukaisesti, et pysty:

 

  • käyttämään pisteitäsi
  • ansaitsemaan pisteitä
  • käyttämään jäsenkorttiasi
  • käyttämään jäsentiliäsi.

 

14. Oikeutemme muuttaa ehtoja ja/tai klubia

 

14.1 Saatamme tehdä muutoksia näihin ehtoihin ja/tai klubiin milloin tahansa mukaan lukien mm. menetelmät, joilla pisteitä voi ansaita, kuinka pisteitä voi lunastaa ja muut jäsentason saatavilla olevat tarjoukset ja edut. Meillä on oikeus tarkistaa näitä ehtoja vuosittain. Jos muutoksia tehdään, pyrimme antamaan sinulle mahdollisimman aikaisen ilmoituksen, kuitenkin vähintään kolme (3) kuukautta aiemmin. Huomaa, että kaikki kolmannen osapuolen tarjoukset ovat kyseisten kolmansien osapuolten erillisten ehtojen alaisia ja kolmas osapuoli saattaa muuttaa kyseisiä ehtoja ajoittain. Emme pysty vaikuttamaan kyseisiin muutoksiin.

 

14.2 Muutoksia saatetaan tarvita eri syistä, esimerkiksi:

 

  • jos meidän on tehtävä muutoksia meihin sovellettavan lain tai määräyksen noudattamiseksi
  • kun muutos parantaa klubia sinua varten tai teemme näistä ehdoista sinulle reilumpia
  • suojellaksemme sinua tai meitä kolmansien osapuolten petoksilta tai muulta vahingolliselta toiminnalta
  • jos järjestelmiemme toimintatapa muuttuu ja tämä antaa hyvän syyn tehdä muutoksia
  • muuttaaksemme pisteiden arvoa tai kynnystä vastauksena huomattaviin makrotaloudellisiin muutoksiin, kuten jos inflaatioaste ylittää 3 % kuluttajahintaindeksillä mitattuna, tai muiden huomattavien taloudellisten indikaattorien mukaan.

 

14.3 Näin se toimii:

 

  • jos muutamme näitä ehtoja ja/tai klubia, ilmoitamme aina muutoksista verkkosivustollamme: https://www.stenaline.fi/lakiasiat
  • jos muutoksilla ei ole todellista vaikutusta sinuun tai klubin toimintatapaan tai jos muutos selvästi parantaa klubia sinulle, muutos tulee voimaan päivä sen jälkeen, kun siitä on ilmoitettu verkossa, emmekä ota sinuun erikseen yhteyttä
  • kaikissa muissa olosuhteissa edellä mainitun ilmoituksen lisäksi lähetämme sinulle kirjallisen ilmoituksen muutoksesta vähintään kolme (3) kuukautta ennen kuin muutos tulee voimaan.

 

14.4 Jos et ole tyytyväinen muutokseen, voit lopettaa klubiin osallistumisen lausekkeen 11.1 mukaisesti. Jos et tee tätä ennen kuin muutos tulee voimaan, oletamme, että olet suostunut muutokseen.

 

VI. Sekalaista

 

15. Ristiriita

 

15.1 Nämä ehdot koskevat vain klubin jäsenyyttäsi. Matkavarauksiisi sovelletaan matkojen liiketoimintaehtoja. Jos näissä ehdoissa on jotain, joka ei pidä yhtä Kuljetusehdot kanssa, tässä tilanteessa matkojen Kuljetusehdot oikeiksi, ja niitä sovelletaan sopimukseesi kanssamme.

 

16. Vastuunrajoitus

 

16.1 Olemme vastuussa sinulle aiheuttamastamme ennakoitavissa olevasta menetyksestä ja vahingosta. Jos emme noudata näitä ehtoja, olemme vastuussa kokemistasi menetyksistä tai vahingoista, jotka ovat seurausta ennakoitavissa olevasta tämän sopimuksen rikkomuksestamme tai kohtuullisen huolellisuuden ja pätevyyden laiminlyönnistämme, mutta emme ole vastuussa menetyksistä tai vahingoista, jotka eivät ole ennakoitavissa. Menetys tai vahinko on ennakoitavissa, jos on joko ilmeistä, että se tapahtuu, tai jos sopimuksen tekoaikaan sekä me että sinä tiesimme, että se saattaa tapahtua.

 

16.2 Emme rajaa pois tai rajoita millään tavalla vastuutamme sinua kohtaan, jos se olisi laitonta. Tähän sisältyy vastuu kuolemasta tai henkilövahingosta, joka aiheutui meidän huolimattomuudestamme tai työntekijöidemme, edustajiemme tai aliurakoitsijoidemme huolimattomuudesta (ja alueilla, joilla sovelletaan Skotlannin lakia, jos kyseisen seuraamuksen aiheutti velvollisuuden rikkominen), tahallisesta harhaanjohtamisesta tai laillisten oikeuksiesi rikkomisesta.

 

16.3 Emme ole vastuussa liiketoiminnan menetyksistä. Tarjoamme klubin vain henkilökohtaiseen ja yksityiseen käyttöön. Jos käytät klubia kaupalliseen, liiketoiminnalliseen tai jälleenmyynnin tarkoituksiin, emme ole vastuussa sinulle voittojen menetyksestä, liiketoiminnan menetyksestä, liiketoiminnan keskeytymisestä tai liiketoimintamahdollisuuden menetyksestä.

 

16.4 Jos klubin tarjoaminen viivästyy tai siihen vaikuttaa tapahtuma, joka ei ole kohtuullisesti katsottuna hallinnassamme, ryhdymme kohtuullisiin toimiin minimoidaksemme viivästyksen vaikutuksen. Mikäli teemme näin, emme ole vastuussa tapahtuman aiheuttamista viivästyksistä.

 

17. Mitkä lait ja tuomioistuimet soveltuvat näihin ehtoihin?

 

17.1 Ruotsin laki hallitsee näitä ehtoja. Selkeyden vuoksi mikään näissä ehdoissa ei rajaa tai rajoita oikeuksiasi kuluttajana asuinmaasi sovellettavien pakollisten kuluttajansuojalakien alaisena. Jos olet Yhdistyneen kuningaskunnan tai Irlannin vakinainen asukas, sovelletaan Yhdistyneen kuningaskunnan tai Irlannin lakeja, muutoin sovelletaan Ruotsin lakeja.

 

17.2 Voit ryhtyä meihin kohdistuviin oikeudellisiin toimiin näihin ehtoihin ja klubiin liittyen Ruotsin tuomioistuimissa tai asuinmaasi tuomioistuimissa. Vastaavasti me voimme ryhtyä sinuun kohdistuviin oikeudellisiin toimiin Ruotsin tuomioistuimissa tai asuinmaasi tuomioistuimissa.

 

Selvyyden vuoksi nämä ehdot eivät rajoita oikeuksiasi kuluttajana asuinmaasi sovellettavien pakollisten kuluttajansuojalakien alaisena.