Minkälaisia palvelu- tai lisämaksuja käytätte ja milloin niitä käytetään?

Mahdolliset alennukset tai pisteet perustuvat hintaan ennen palvelu- tai lisämaksuja. Käytettävät maksut on esitetty alla:-

 

Lisämaksut

Maksujen määrä vaihtelee riippuen siitä, matkustatko ajoneuvolla vai jalan. Lasten lisämaksut ovat 50 % aikuisten vastaavista.

 

Ympäristömaksut

Osana laivaliikennealan pyrkimystä muuttua entistä vihreämmäksi ja ympäristöystävällisemmäksi otettiin vuoden 2020 alussa käyttöön uusi rikkipitoisuuden yläraja. Tämä on maailmanlaajuinen säädös, jota sovelletaan kaikkiin aluksiin maailmanlaajuisesti kansainvälisen merenkulkujärjestön (IMO) toimesta. Säädöksen tavoitteena on vähentää rikkipäästöjä merkittävästi ja asteittain kaikilla kansainvälisen laivaliikenteen alueilla. 0,5 %:n rikkikatto tarkoittaa, että kaikkien alueen lauttaoperaattorien polttoainekustannusten ja/tai kalustoinvestointien hinnat nousivat, jotta voitaisiin siirtyä matalarikkisiin polttoaineisiin tai vastaavaan ratkaisuun 1. tammikuuta 2020 alkaen. Koska uuden direktiivin mukaan toimintakustannukset nousevat ilman, että Stena Linen voisi tähän vaikuttaa, lisäkustannusten lieventämiseksi otettiin käyttöön ympäristömaksu. 

Huomaa, että maksut voivat muuttua polttoaineen hinnan kehityksen mukaan, jolloin pyrimme kaikin tavoin ilmoittamaan asiasta mahdollisimman tehokkaasti. 

 

Palvelumaksu

Tämä maksu lisätään, kun varaat minkä tahansa matkan puhelimitse tai henkilökohtaisesti satamassa. Tätä maksua ei veloiteta, kun teet varauksen verkossa. 

 

Muutosmaksu

Maksu lisätään, kun teet minkä tahansa muutoksen laivan lähtöaikaan, -päivään tai -reittiin. Myös mahdolliset hintaerot veloitetaan.

 

Muutokset, jotka eivät sisällä muutosmaksuja

• muutokset matkustajan tietoihin

• muutokset auton tietoihin

• hyttien, aterioiden tai Stena Plus Loungen lisääminen varaukseen

 

Muutosmaksut muutoin kuin verkossa tehtyihin varauksiin

Lisäksi kaikista muutoksista, jotka tehdään puhelimitse tai henkilökohtaisesti satamassa mihin tahansa varaukseen, jota voidaan muuttaa verkkosivustollamme, veloitetaan muutosmaksu. 

 

Peruutusmaksu

Peruutusmaksuja saatetaan veloittaa, mutta ne riippuvat hintatyypistä

 

Hotellilomat ja itsepalvelulomat:

Varaukseen voi tehdä muutoksia veloituksetta, jos varaus tehdään 7 päivän kuluessa alkuperäisestä varauspäivästä ja jos varaus tehdään vähintään 40 päivää ennen lähtöä.

Contact frequently asked question icon

Liittyvät kysymykset