Onko satamissa ja laivoissa huomioitu liikuntarajoitteiset matkustajat?

Lähes kaikki satamat ja laivamme sopivat liikuntarajoitteisten matkustajien tarpeisiin.  Joillakin laivoilla ja joillakin reiteillä voi olla rajoituksia pyörätuolia ja liikkumisapuvälineitä käyttävien asiakkaiden lukumäärälle. Autamme tietenkin aina mielellämme kaikkia, jotka tarvitsevat apua satamissa alukseen nousemisessa tai aluksesta poistumisessa tai laivalla. Henkilöstömme on koulutettu avustamaan tarvittaessa. Jos sinulla on jokin vamma tai liikuntarajoite, ilmoita meille erityisvaatimuksistasi vähintään 48 tuntia ennen matkaa sähköpostitse tai puhelimitse.  Saatamme vaatia, että matkustat avustajan kanssa, jos se on välttämätöntä turvallisuussyistä, jos et pysty avustamaan omaa evakuointiasi laivalta, jos tarvitset apua nostamiseesi, jos tarvitset henkilökohtaista apua tai et pysty ymmärtämään turvallisuusohjeita. Jos avustaja on tarpeellinen, häneltä ei peritä lisämaksua.

 

Opas- ja avustajakoirat ovat oikeutettuja ilmaiseen matkaan, ja niillä on vapaa pääsy matkustajakansille kaikilla Stena Linen reiteillä ja aluksilla.  Kaikilla opaskoirilla ja avustajakoirilla on oltava tarvittavat asiakirjat lähtöselvityksessä satamassa, ja niiden on aina käytettävä asianmukaisia valjaita ja takkeja matkustaessaan.

 

EUROOPAN PARLAMENTIN JA NEUVOSTON ASETUS (EU) nro 1177/2010, annettu 24. päivänä marraskuuta 2010, matkustajien oikeuksista meri- ja sisävesiliikenteessä ja muutosasetus (EY) nro 2006/2004 (sisällytetty Yhdistyneen kuningaskunnan lainsäädäntöön European Union (Withdrawal) Act 2018 -säädöksen 3 pykälällä)

 

Ilmoitus laatustandardista:

Stena Line Ltd kouluttaa matkustajien kanssa tekemisissä olevan varaushenkilöstön, terminaalihenkilöstön ja laivahenkilöstön vammaisuuteen liittyvän tietoisuuden osalta. Tämä koulutus on kehitetty erityisesti varauskeskuksissamme, satamissamme ja aluksillamme työskenteleville henkilöille, jotta voimme tarjota tietoa siitä, miten liikuntarajoitteet voivat vaikuttaa matkustajiimme ja mitä voimme tehdä varmistaaksemme, että he saavat parasta mahdollista palvelua Stena Linella matkustaessaan.

Koulutus tarjotaan laivan kouluttajan tai tietokonepohjaisen koulutusmoduulin kautta. Moduulia ylläpidetään tarpeen mukaan säännöllisin päivityksin. Koulutuksen suorittamisesta pidetään myös kirjaa. Matkustajia kannustetaan antamaan palautetta kokemuksestaan laivan asiakastyytyväisyyslomakkeella tai sähköpostitse. Sitä käytetään palvelun toimituksen seurantaan ja tarvittaessa muutoksiin.

Contact frequently asked question icon

Liittyvät kysymykset