Etsi ja varaa

Stena Linen yksityisyydensuojaa koskeva käytäntö varausasiakkaille ja verkkosivuston vierailijoille

 

1. Johdanto

Me olemme Stena Line Scandinavia AB, jonka yritystunnus on 556231-7825 (jäljempänä "Stena Line"), ja olemme rekisterinpitäjänä vastuussa henkilötietojesi käsittelystä. Kaikki tämän yksityisyydensuojaa koskevan käytännön viittaukset "meihin" ovat viittauksia Stena Lineen. Yhteystietomme ovat tämän yksityisyydensuojaa koskevan käytännön lopussa. Kunnioitamme yksityisyyttäsi ja olemme sitoutuneet henkilötietojesi suojaamiseen.

"Verkkosivustomme"-ilmaisulla viitataan seuraaviin sivustoihi

https://www.stenaline.se

https://www.stenaline.no

https://www.stenaline.dk

https://www.stenaline.cz

https://www.stenaline.de

https://www.stenaline.ee

https://www.stenaline.es

https://www.stenaline.fi

https://www.stenaline.fr

https://www.stenaline.co.uk

https://www.stenaline.ie

https://www.stenaline.it

https://www.stenaline.lt

https://www.stenaline.lv

https://www.stenaline.nl

https://www.stenaline.pl

https://www.stenaline.ru

https://www.stenalinetravel.com

https://www.stenalineshopping.se

https://www.stenalineshopping.no

https://www.wyjazdygrupowe.pl

 

 

Verkkosivustoomme ja muihin viestintärajapintoihimme (sähköposti, puhelin, tukiyhteydenotto, sosiaalinen media, verkkokeskustelu ja paperilomakkeet) viitataan jäljempänä termillä ”Palvelut”.

 

2. Yksityisyyden suojaa koskevan käytännön soveltamisala 
Tätä yksityisyyden suojaa koskevaa käytäntöä sovelletaan suorittamaamme henkilötietojen käsittelyyn, kun olet asiakas ja/tai verkkosivustomme vierailija ja käytät Palveluitamme, mukaan lukien tilanteen, jossa saamme henkilötietojasi itsesi tai työnantajasi käyttämältä matkapalveluilta myyvältä yritykseltä. Tässä yksityisyyden suojaa koskevassa käytännössä on muun muassa tietoja tarkoituksista, joita varten käsittelemme henkilötietojasi, keille jaamme niitä ja mitä oikeuksia sinulla on henkilötietojasi koskien. 

Mikäli haluat lisätietoja siitä, kuinka käsittelemme henkilötietojasi ollessasi jonkin kanta-asiakasklubimme jäsen (Extra Blue, Extra Gold tai Business Traveller), katso Stena Linen kanta-asiakasklubin yksityisyyden suojaa koskeva käytäntö

Tietoja siitä, miten käsittelemme evästeitä, saat Evästekäytännöstämme. 

 

3. Mitä henkilötietoryhmiä käsittelemme?
Stena Line käsittelee seuraavia henkilötietoryhmiä:

(a) nimi;
(b) syntymäaika;
(c) ikäryhmä (lapset 0–3 vuotta ja 4–15 vuotta);
(d) sukupuoli;
(e) yhteystiedot (osoite, puhelinnumero ja/tai matkapuhelinnumero sekä sähköpostiosoite);
(f) maksutiedot (kupongit ja maksutapa);
(g) mahdollisten matkustavien lasten lukumäärä;
(h) varaustunnus;
(i) matkasi tai matkojesi matkasuunnitelmat: kohde, matkustusajat, lähtö- ja saapumisajat, matkustajien määrä, oletko valinnut hytin vai oleskeluhuoneen istumapaikan, hytin numero, etukäteistilaukset (ateriat, juomat ja purtavat), lainatut lisäpeitteet tai vauvansängyt, lemmikin omistajuustieto (mikäli annat meille kyseisen tiedon), erityispyynnöt antamassasi määrin sekä mahdollisesti vaaditun peruutusturvavakuutuksen;
(j) ajoneuvotiedot (ajoneuvon tyyppi (auto, matkailuauto, polkupyörä ja/tai peräkärry) mukaan lukien rekisteritunnuksen;
(k) raja- ja laivakauppojen tilaukset/ostoslistat;
(l) varaushistoria;
(m) käytetyt kampanjakoodit ja suojakoodit (joilla kampanjakoodit varmennetaan);
(n) myynnin omistajuus (markkina-alue, jolla varaat matkan tai käytät Palveluitamme);
(o) kansallisuus;
(p) passin tai henkilöllisyystodistuksen tiedot;
(q) vierasluettelotiedot (varaava matkustaja ja muut matkustajat); 
(r) lemmikkisi tunnistenumero;
(s) tieto alaikäisen vanhemmaksi ilmoittautuneesta; 
(t) pääsykiellon päivämäärä (mikäli matkustaja rikkoo aluksen turvallisuusmääräyksiä);
(u) vammaisuutta koskevat tiedot (siltä osin kuin olet kertonut meille, jos tarvitset avustusta, sinulla on huonontunut kuulo, tarvitset lääkitystä, tarvitset pyörätuolin tai sinulla on näkövamma);
(v) sijaintitiedot IP-osoitteesi perusteella;
(w) selaintietosi (selaimen versio);
(x) kanta-asiakasklubin jäsennumero;
(y) vastaukset asiakastyytyväisyyskyselyihin siltä osin kuin olet antanut ne meille (nimi, puhelinnumero ja sähköposti); sekä
(z) työnantajasi ja asemasi yrityksessä (liikematkustajille).

 

4. Mistä saamme henkilötietosi?
Stena Line kerää henkilötietojasi suoraan sinulta, kun varaat matkan tai majoituksen tai teet muun varauksen tai ostoksen tai käytät Palveluitamme jollakin tapaa (vierailemalla Verkkosivustollamme tai ottamalla meihin yhteyttä). 
Stena Line kerää henkilötietojasi myös matkatoimistoilta, joille olet antanut ohjeeksi antaa henkilötietojasi meille. Näitä tietoja säilytetään siinä maassa, jossa matkatoimisto tallentaa henkilötiedot. 

 

5. Mitä tapahtuu, jos et anna meille henkilötietojasi?
Jotta voit varata matkan käyttämällä Palveluitamme, sinun on annettava edellä kohdissa 3(a)–(n) luetellut henkilötiedot. Mikäli et anna meille henkilötietojasi, emme voi täyttää sopimusvelvoitteitamme sinua kohtaan etkä sinä vastaavasti voi varata matkaa meiltä käyttämällä Palveluitamme. 

 

6. Mihin tarkoituksiin keräämme henkilötietojasi ja mikä on kyseisten käsittelytoimien oikeusperuste?
Stena Line käsittelee henkilötietojasi jäljempänä mainittuihin tarkoituksiin. Stena Linella on oltava oikeusperuste kutakin tarkoitusta varten. Oikeusperuste voi olla esimerkiksi se, että (i) olet antanut suostumuksesi käsittelyyn, (ii) käsittely on tarpeellista kanssasi solmitun sopimuksen velvoitteiden täyttämiseksi tai (iii) Stena Linella tai kolmannella osapuolella on oikeutettu etu käsitellä henkilötietojasi, joita oikeutesi estää henkilötietojen käsittely ei kumoa. Kunkin seuraavassa luetellun tarkoituksen kohdalla ilmoitetaan myös Stena Linen viittaama oikeusperuste.

 

Mikäli oikeusperusteeksi johonkin seuraavassa lueteltuun tarkoitukseen katsotaan suostumuksesi, emme käsittele henkilötietojasi kyseiseen tarkoitukseen ilman suostumustasi. Lisäksi sinulla on oikeus peruuttaa suostumuksesi milloin tahansa käyttämällä sähköpostiviestiemme tilauksen peruutuslinkkejä tai vierailemalla Verkkosivustomme Omat sivut-osan asetussivullamme. Huomaa, että suostumuksen peruuttaminen ei vaikuta suostumuksen perusteella ennen sen peruuttamista suoritetun käsittelyn lainmukaisuuteen.

(a) Matkojen, majoituksen ja sopimuksenmukaisten Palveluiden tarjoaminen 
Stena Line käyttää nimeäsi, syntymäaikaasi, ikäryhmääsi, sukupuoltasi, yhteystietojasi, maksutietojasi, mukana matkustavien lasten määrää, tilausviitettä, matkojesi matkasuunnitelmia, ajoneuvotietojasi, raja- ja laivakauppojen tilauksiasi/ostoslistojasi, varaushistoriaasi, käytettyjä kampanjakoodeja ja suojakoodeja sekä myynnin omistajuustietoa hallinnoidakseen ja tarjotakseen varaamasi matkat, majoituksen, ennalta tehdyt tilaukset ja palvelut Matkustusehtojen ja Kuljetuspalveluiden ehtojen mukaisesti. Tämä henkilötietojesi käsittely perustuu sopimusvelvoitteisiimme sinua kohtaan.  
(b) Palveluidemme tarjoaminen
Stena Line käyttää nimeäsi ja yhteystietojasi viestintään kanssasi käyttäessäsi Palveluitamme. Tämä henkilötietojesi käsittely perustuu oikeutettuun etuumme. 
(c) Hallinto
Stena Line käyttää vierasluettelotietoja palautusten, vakuutusasioiden ja varauksiisi liittyvien valitusten hallinnoimiseen. Tämä henkilötietojesi käsittely perustuu oikeutettuun etuumme.   
(d) Lainmukaisten velvollisuuksien täyttäminen

Stena Line käsittelee:

  • meille antamiasi invaliditeettitietoja tarjotakseen mahdollisesti tarvittavan avun matkasi aikana Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksen (EU) N:o 1177/2010, annettu 24 päivänä marraskuuta 2010, matkustajien oikeuksista meri- ja sisävesiliikenteessä mukaan 
  • maksutietojasi, jotta voimme tallentaa maksun tiedot, nimen, Kanta-asiakasklubin jäsennumeron ja yhteystiedot Ruotsin kirjanpitolain (Bokföringslag (1999:1078)) ja asianmukaisella paikallisella markkina-alueella sovellettavan lainsäädännön mukaan
  • nimeäsi, sukupuoltasi, ikäryhmääsi ja invaliditeettiasi koskevia tietoja (siinä määrin kuin annat kyseisiä tietoja meille), jotta voimme ylläpitää matkustajaluetteloita Neuvoston direktiivin 1998/41/EY yhteisön jäsenvaltioiden satamiin tai satamista liikennöivillä matkustaja-aluksilla olevien henkilöiden rekisteröinnistä mukaan
  • nimeäsi, sukupuoltasi, syntymäaikaasi, ikäryhmääsi, kansallisuuttasi ja passiasi tai henkilöllisyystodistusasiakirjojasi koskevia tietoja, jotta voimme ylläpitää matkustajaluetteloita ja tarkistaa henkilöllisyyksiä Ruotsin meriliikennealusturvallisuusasetuksen (Fartygssäkerhetsförordningen (2003:438)) ja asianmukaisella paikallisella markkina-alueella sovellettavan lainsäädännön mukaan 
  • soveltuvissa tapauksissa nimeäsi, syntymäaikaasi ja passiasi tai henkilöllisyystodistusasiakirjojasi koskevia tietoja siinä määrin kuin tiedot sisältyvät poliisiviranomaisilta saamiimme kiellettyjen matkustajien luetteloihin. Käytämme kyseisiä luetteloita estääksemme henkilöiden matkustamisen Stena Linen aluksilla noudattaaksemme kulloinkin voimassa olevia lakeja ja säädöksiä. 

Tämä henkilötietojesi käsittely perustuu lainmukaisiin velvollisuuksiimme.

(e) Invalidimatkustajien avustaminen
Stena Line käsittelee meille antamiasi invaliditeettitietoja tarjotakseen sinulle mahdollisesti tarvitsemasi avun koskien varattuja matkoja, majoitusta ja Palveluitamme. Tämä henkilötietojesi käsittely perustuu nimenomaiseen suostumukseesi.
(f) Palveluidemme parantaminen
Jotta voimme parantaa Palveluitamme (korjataksemme virheitä, tunnistaaksemme ja korjataksemme nopeasti ja helposti Verkkosivustomme muunnosongelmia, vaihtaaksemme käyttöliittymää, jotta voit helposti käyttää hakemaasi tietoa, tai korostaaksemme asianmukaisia Verkkosivustomme tarjouksia), käytämme nimeäsi, yhteystietojasi, IP-osoitteeseesi perustuvia sijaintitietojasi, selaintietoja, varaustunnusta ja matkasuunnitelmatietoja, joiden avulla saamme tilastotietoja tavastasi käyttää Palveluitamme. Teemme tämän suorittamalla asiakastyytyväisyys- ja markkinatutkimuksia tai analysoimalla tapaasi käyttää Palveluitamme. Kun käytämme henkilötietojasi parantamaan Palveluitamme, teemme niin aina yhdistelmätietojen avulla, mikäli mahdollista. Tämä henkilötietojesi käsittely perustuu oikeutettuun etuumme. 
(g) Palveluiden väärinkäytön estäminen
Siinä määrin kuin tarpeellista, nimeäsi, osoitettasi ja IP-osoitettasi voidaan käyttää (kussakin tapauksessa soveltuvasti), jotta voimme estää väärinkäytökset ja luottokorttipetokset. Tämä henkilötietojesi käsittely perustuu oikeutettuun etuumme.
(h) Pääsykiellon saaneiden matkustajien varausten estäminen
Stena Line tallentaa pääsykiellon päivämäärän, nimen, syntymäajan (Ruotsin kansalaisten osalta henkilötunnuksen) sekä varaustunnuksen niiltä matkustajilta, jotka ovat rikkoneet aluksemme turvamääräyksiä, jotta voimme estää kyseisten henkilöiden matkavaraukset. Tämä henkilötietojesi käsittely perustuu oikeutettuun etuumme.
(i) Tarjousten, alennusten ja matkustusluokan parannusten tarjoaminen ostosi perusteella
Käytämme lisäksi nimeä, yhteystietoja ja matkasuunnitelmatietojasi tarjotaksemme sinulle alennuksia sekä parempaa matkustusluokkaa ostoksen perusteella. Tämä henkilötietojesi käsittely perustuu oikeutettuun etuumme.
(j) Suoramarkkinointi
Käytämme nimeäsi, yhteystietojasi, matkasuunnitelmatietojasi ja varaushistoriaasi siinä määrin kuin olet antanut meille kyseiset henkilötiedot käyttäessäsi Palveluitamme lähettääksemme uutiskirjeitä, tarjouksia, asianmukaisia Palveluitamme koskevia tietoja ja muistutuksia aloitetuista varauksista, joita ei ole saatettu loppuun. Lähetämme nämä sinulle postitse, tekstiviestillä, sähköpostitse ja muita sähköisiä viestintätapoja käyttäen. Tämä henkilötietojesi käsittely perustuu oikeutettuun etuumme. 
Sinulla on oikeus milloin tahansa peruuttaa sinulle lähetettävät suoramarkkinointiviestit kohdissa 6 (i)–(j) kuvatulla tavalla. Mikäli teet näin, Stena Line ei enää lähetä suoramarkkinointiviestejä sinulle. 
(k) Asiakasvalitusten käsittely sekä puolustautuminen oikeusvaateilta ja/tai niiden esittäminen
Käytämme ainoastaan kussakin nimenomaisessa tapauksessa asiaankuuluvia henkilötietoja asiakasvalitusten käsittelemiseen tai puolustautuaksemme oikeusvaateilta ja/tai esittääksemme niitä. Tämä henkilötietojesi käsittely perustuu oikeutettuun etuumme. 
(l) Lainmukaisten velvollisuuksiemme täyttämisen osoittaminen
Stena Line tallentaa henkilöllisyystarkistusten yhteydessä passin tai henkilöllisyystodistusasiakirjojen tiedot sekä tiedon siitä, kuka ilmoittaa olevansa alaikäisen matkustajan vanhempi, osoittaakseen asianmukaisille viranomaisille, että noudatamme Ruotsin meriliikennealusturvallisuusasetuksen (Fartygssäkerhetsförordningen (2003:438)) ja asianmukaisella paikallisella markkina-alueella sovellettavan lainsäädännön henkilöllisyyden tarkistamisvelvoitetta. Tämä henkilötietojesi käsittely perustuu oikeutettuun etuumme.  

(m) Palvelu kun olet aloittanut varauksen teon mutta et ole viimeistellyt varausta tai maksua.

Osana palveluamme voimme ottaa sinuun yhteyttä 48 tunnin aikana jos jostain syystä et tehnyt varaustasi loppuun asti tai jos teit varauksen loppuun mutta emme ole saaneet maksua siitä. Tällaisessa tapauksessa lähetämme enintään 2 muistutusta sähköpostiosoitteeseen, jonka olet ilmoittanut meille. Tämä palvelu on luotu auttamaan sinua, jotta voisit helpommin viimeistellä varauksesi.



7. Kenelle jaamme henkilötietojasi?
Jotta voimme täyttää edellä mainitut tarkoitukset, Stena Line voi jakaa henkilötietosi seuraaville vastaanottajille.
(a) Stena AB (publ)
(b) Stena Rederi AB
(c) Stena Line Travel Group AB
(d) Ulkoiset maksupalveluntarjoajat
(e) Stena Line Ltd.
(f) Stena Line Irish Sea Ferries Ltd. 
(g) Stena Line BV
(h) Stena Line GmbH & Co. KG
(i) Stena Line Danmark A/S
(j) Stena Line Norge AS
(k) Stena Line Polska Sp.z o.o
(l) UAB Stena Line 
(m) SIA Stena Line
(n) Retail & Food Services in Sweden AB  
(o) Muut varustamot, linja-autoyhtiöt, turistioppaat, majoituspalveluita tarjoavat yksiköt sekä muut alihankkijat (milloin tarpeellista varaamasi matkan toteuttamiseksi)
(p) Poliisi, tulli ja muut viranomaiset
(q) Vakuutusyhtiöt (kuten Allianz ja Axa)
(r) Scandinfo (asiakastyytyväisyystutkimusten suorittamiseksi)
(s) Ulkoiset puhelinpalvelukeskuksemme: Tanskassa, Ruotsissa ja Norjassa Moranti sekä Saksassa ja Liettuassa Transcom
(t) Ulkoinen check-in-tiimimme: Sartori & Berger; Kielin satama
(u) markkinointi- ja suorakohdistusalustat kuten Google AdWords, YouTube ja Facebook 
(v) palveluita sinulle tarjotessamme käyttämämme palveluntarjoajat, kuten verkkohotellipalvelut, postituspalveluiden tarjoajat, analytiikkapalveluiden tarjoajat, tietotekniikkapalveluiden tarjoajat, tapausisännöintipalvelut jne.

 

8. Siirrämmekö henkilötietojasi EU:n/ETA:n ulkopuolelle?
Stena Line voi ehkä siirtää joitakin henkilötietojasi seuraaviin EU:n/ETA:n ulkopuolisiin maihin. Jos EU:n komissio ei ole päättänyt jonkin seuraavassa luetellun maan takaavan riittävää suojaustasoa henkilötiedoillesi, kuvaamme käyttöön ottamamme suojatoimet tai oikeusperusteen, johon vetoamme varmistaaksemme, että henkilötietojesi siirtäminen vastaa eurooppalaista henkilötietojen suojauslainsäädäntöä. 

 

Maa

Suojatoimi

Amerikan yhdysvallat

EU-US Privacy Shield -viitekehys

 

Saat kopion edellä mainituista suojatoimista ottamalla yhteyden tietosuojavastaavaamme. Yhteystiedot ovat tämän yksityisyyden suojaa koskevan käytännön kohdassa 11.

 

9. Kuinka pitkään säilytämme henkilötietojasi? 
 

Tarkoitus

Henkilötietojen laji

Säilytysaika

Tarjousten, alennusten ja matkustusluokan parannusten tarjoaminen ostosi perusteella

Nimi, yhteystiedot, matkasuunnitelmatiedot ja varaushistoria

 

Enintään 2 vuotta asiakkuuden päättymisen jälkeen.

Palveluidemme parantaminen

Sijaintitiedot IP-osoitteesi perusteella sekä selaintiedot

26 kuukauden ajan siitä, kun olet käyttänyt Palveluitamme.

Suoramarkkinointi

Sähköpostiosoite, myynnin omistajuus, nimi ja aiemmat matkakohteet

Niin kauan kuin tilaat uutiskirjettämme.

Matkojen, majoituksen ja sopimuksenmukaisten palveluiden tarjoaminen

Nimi, syntymäaika, ikäryhmä, sukupuoli, yhteystiedot, maksutiedot, mukana matkustavien lasten määrä, varaustunnus, matkojesi matkasuunnitelmat, ajoneuvotiedot, lemmikkisi tunnistenumero, raja- ja laivakauppojen tilaukset/ostoslistat, käytetyt kampanjakoodit ja suojakoodit

Enintään 14 kuukautta tehdyn matkan jälkeen.

 

 

 

Lainmukaisten velvollisuuksiemme täyttämisen osoittaminen

Passia tai henkilöllisyystodistusasiakirjoja koskevat tiedot ja tiedot siitä, kuka ilmoittaa olevansa alaikäisen vanhempi

3 kuukauden ajan voidaksemme osoittaa asianmukaisille viranomaisille noudattavamme Ruotsin meriliikennealusturvallisuusasetusta (Fartygssäkerhetsförordningen (2003:438)) ja asianmukaisella paikallisella markkina-alueella sovellettavaa lainsäädäntöä.

Lainmukaisen velvollisuuden täyttäminen

Nimi, syntymäaika sekä passin tai henkilöllisyystodistusasiakirjan tiedot (liittyen kiellettyihin matkustajiin)

Enintään 6 kuukauden ajan siitä, kun poliisiviranomainen on korvannut kiellettyjen matkustajien luettelon uudella versiolla.

Pääsykiellon saaneiden matkustajien varausten estäminen

Nimi, pääsykiellon päivämäärä, syntymäaika (Ruotsin kansalaisten osalta henkilötunnus) ja varaustunnus

Enintään 2 vuoden ajan pääsykiellon päivämäärästä lukien.

Hallinto

Vierasluettelon tiedot

Enintään 6 kuukautta tehdyn matkan jälkeen.

Lainmukaisen velvollisuuden täyttäminen

Invaliditeettia koskevat tiedot

1 kuukauden ajan tehdyn matkan jälkeen avustaaksemme sinua liittyen varattuun matkaan, majoitukseen tai tilauksiin/ostoksiin sinua koskevien sopimusvelvoitteidemme ja Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksen (EU) N:o 1177/2010, annettu 24 päivänä marraskuuta 2010, matkustajien oikeuksista meri- ja sisävesiliikenteessä mukaan.

Lainmukaisen velvollisuuden täyttäminen

Maksun tiedot, nimi, yhteystiedot, varaustunnus, matkasuunnitelma ja ajoneuvotiedot sekä Kanta-asiakasklubin jäsennumero

Enintään 10 vuotta Ruotsin kirjanpitolain (Bokföringslag (1999:1078)) ja asianmukaisella paikallisella markkina-alueella sovellettavan lainsäädännön mukaan.

Lainmukaisen velvollisuuden täyttäminen

Nimeä, sukupuolta, syntymäaikaa, ikäryhmää, kansallisuutta ja invaliditeettia koskevat tiedot

 

Sen ajan, kunnes alus saavuttaa kohteensa, ja tämän jälkeen 24 tunnun ajan Ruotsin meriliikennealusturvallisuusasetuksen (Fartygssäkerhetsförordningen (2003:438)) ja asianmukaisella paikallisella markkina-alueella sovellettavan lainsäädännön sekä Neuvoston direktiivin 1998/41/EY yhteisön jäsenvaltioiden satamiin tai satamista liikennöivillä matkustaja-aluksilla olevien henkilöiden rekisteröinnistä mukaan.

Asiakasvalitusten käsittely sekä puolustautuminen oikeusvaateilta ja/tai niiden esittäminen

Yksinomaan asiaankuuluvat henkilötiedot

Niin kauan kuin henkilötietojasi kohtuudella Stena Linelta tarvitaan asiakasvalitusten käsittelemiseen tai oikeusvaateilta puolustautumiseen ja/tai niiden esittämiseen (tavanomaisesti tämä on asianmukaisen määräajan tai vanhenemisajan kesto).

 

10. Mitä oikeuksia sinulla on?
Seuraavassa on tiivistelmä eurooppalaisen tietosuojalainsäädännön takaamista oikeuksistasi. Näiden oikeuksien käyttäminen on ilmaista. Voit käyttää oikeuksia milloin tahansa lähettämällä meille sähköpostia tai postia asiakirjan lopussa olevia yhteystietoja käyttäen. Voit myös käyttää verkkosivustolla olevaa yhteydenottolomaketta. 
Mikäli lisäksi saat sähköpostiviestin koskien Palveluidemme kautta tekemääsi varausta, voit käyttää linkkiä varaukseesi ja päivittää varausta. Ota toki meihin yhteyttä, mikäli sinulla on kysymyksiä oikeuksistasi (yhteystiedot ovat tämän yksityisyyden suojaa koskevan käytännön lopussa). 
Huomaa, että Stena Line arvioi aina pyynnöt määrittääkseen pyynnön oikeellisuuden. Seuraavassa luetellut oikeudet eivät ole ehdottomia, ja niihin saattaa liittyä poikkeuksia. 
Seuraavassa esitettyjen oikeuksien lisäksi sinulla on aina oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle koskien Stena Linen suorittamaa henkilötietojesi käsittelyä. 
(a) Oikeus saada pääsy tietoihin. Sinulla on pyynnöstä oikeus saada kopio Stena Linen käsittelemistä henkilötiedoistasi sekä lisätiedot Stena Linen suorittamasta henkilötietojesi käsittelystä. 
(b) Oikeus tietojen oikaisemiseen. Sinulla on oikeus saattaa henkilötietosi oikaistuiksi ja/tai täydennetyiksi, mikäli ne ovat virheellisiä ja/tai epätäydellisiä.
(c) Oikeus tietojen poistamiseen. Sinulla on oikeus pyytää, että Stena Line poistaa henkilötietosi ilman kohtuutonta viivytystä seuraavissa tapauksissa:

  • henkilötietoja ei enää tarvita niihin tarkoituksiin, joita varten ne kerättiin tai joita varten niitä muutoin käsiteltiin;
  • peruutat suostumuksesi johonkin käsittelytoimeen eikä käsittelyyn sovellu enää muu oikeusperuste;
  • vastustat henkilötietojesi käsittelyä tehokkaasti;
  • henkilötietoja on käsitelty lainvastaisesti; tai
  • henkilötiedot on poistettava lakivelvoitteen noudattamiseksi.

(d) Oikeus käsittelyn rajoittamiseen. Sinulla on oikeus pyytää henkilötietojesi käsittelyn rajoittamista seuraavissa tilanteissa:

  • henkilötietojen oikeellisuus on selvitettävänä; 
  • käsittely on lainvastaista, tai se ei enää ole tarpeellista käsittelyn tarkoitusta varten, mutta vastustat tietojen poistamista ja pyydät sen sijaan käsittelyn rajoittamista;
  • Stena Line ei enää tarvitse henkilötietojasi, mutta tarvitset henkilötietoja esittääksesi oikeusvaateen, pannaksesi sitä täytäntöön tai puolustautuaksesi siltä; tai
  • olet vastustanut henkilötietojen käsittelyä ja kyseinen vastustus on varmistettavana.

(e) Oikeus siirtää tiedot järjestelmästä toiseen. Tietyissä tilanteissa sinulla on oikeus saada sinua koskevat henkilötiedot, jotka olet antanut Stena Linelle, siirtääksesi ne toiselle palveluntarjoajalle, mikäli henkilötietojesi käsittely perustuu suostumukseesi tai sopimusvelvoitteiden täyttämiseen. 
(f) Yleinen vastustamisoikeus. Sinulla on yleinen oikeus milloin tahansa vastustaa henkilötietojesi käsittelyä sen perustuessa Stena Linen oikeutettuun etuun. Jos vastustat käsittelyä, meidän on osoitettava, että meillä on pakottava ja oikeutettu peruste kyseiselle käsittelylle tai että tarvitsemme henkilötietoja oikeusvaatimusten esittämistä tai täytäntöönpanoa varten tai niiltä puolustautumista varten. 
(g) Oikeus vastustaa suoramarkkinointia. Sinulla on oikeus milloin tahansa vastustaa henkilötietojesi käsittelyä suoramarkkinointitarkoituksiin. Mikäli teet näin, Stena Linella ei enää ole oikeutta käsitellä henkilötietojasi kyseisiin tarkoituksiin. 

 

11. Miten voit ottaa meihin yhteyttä?
Voit ottaa meihin yhteyttä seuraavia kanavia käyttäen:
Pääkonttori:
Osoite: Stena Line Scandinavia AB, 405 19 Gothenburg, Sweden
Puhelin: +46 770 57 57 00
Sähköposti: info.se@stenaline.com

Kansallinen tytäryhtiö (henkilötietojen käsittelijä Stena Linen puolesta):

Stena Line Ltd
78 Buckingham Court
Buckingham Gate
London SW1E, 6PEUK
Puhelin: +44 (0) 343 208 1800
Sähköposti: asiakaspalvelu@stenaline.com

Huomaa, että olemme myös nimittäneet tietosuojavastaavan, johon voit olla yhteydessä, mikäli sinulla on kysyttävää henkilötietojesi käsittelystä. Voit ottaa yhteyttä tietosuojavastaavamme Wiebke Jenseniin osoitteessa dpo@stenaline.com.