Huomaa

Selvitä ennen lähtöäsi – matkaasi liittyvät voimassaolevat matkustusohjeet ja maahantulorajoitukset.

Loyalty Clubin tietosuojakäytäntö

1.                     Johdanto

 

Me, Stena Line Scandinavia AB, rekisterinumero 556231-7825 ("Stena Line"), olemme  rekisterinpitäjä henkilötietojesi käsittelyssä. Kaikki viittaukset "meihin" tässä tietosuojakäytännössä viittaavat Stena Lineen. Yhteystietomme löytyvät tämän tietosuojaselosteen lopusta. Kunnioitamme yksityisyyttäsi ja olemme sitoutuneet suojaamaan henkilötietojasi.

 

Extra Blue-, Extra Gold- ja Business Traveller -kanta-asiakasohjelmiimme viitataan jäljempänä yhteisesti nimellä "Loyalty Clubit".

 

Sana (meidän) "verkkosivusto" viittaa seuraaviin sivustoihin:

 

stenaline.se, stenaline.dk, stenaline.no, stenaline.fi, stenaline.pl, stenaline.lv, stenaline.lt, stenaline.ee, stenaline.ru, stenaline.pl, stenaline.cz, stenaline.de, stenaline.nl, stenaline.fr, stenaline.co.uk, stenaline.ie, stenaline.it, stenaline. es, stenalinetravel.com, wyjazdygrupowe.pl,szwecjazklasa.pl, blog.stenaline.se, blog.stenaline.dk, blog.stenaline.no, blog.stenaline.pl, blog.stenaline.co.uk, blog.stenaline.ie, blog.stenaline.nl, blog.stenaline.de.

Verkkosivustoihimme ja muihin viestintävälineisiimme (sähköposti, puhelin, tukipalvelu, sosiaalinen media, chatti ja paperilomakkeet), joita käytät Loyalty Clubin jäsenyytesi yhteydessä, viitataan jäljempänä "nimellä Loyalty Club -palvelumme".

 

2.                     Mikä on tämän tietosuojakäytännön soveltamisala?

 

Tämä tietosuojakäytäntö koskee henkilötietojesi käsittelyä, jos olet jonkin Loyalty Clubimme jäsen ja käytät Loyalty Club -palvelujamme. Tämä tietosuojakäytäntö sisältää tietoja tarkoituksista, joita varten käsittelemme henkilötietojasi, osapuolista, joiden kanssa jaamme niitä, sekä oikeuksista, joita sinulla on henkilötietoihisi liittyen.

 

Tietoja henkilötietojen käsittelystämme muille asiakkaille ja verkkosivuston kävijöille löytyy Stena Linen tietosuojakäytännöstä asiakasvarauksia ja verkkosivuston kävijöitä varten.

 

Lisätietoja siitä, kuinka käsittelemme evästeitä, löytyy evästekäytännöstämme.

 

Lisätietoja kameravalvonnasta laivoillamme, satamissamme, terminaaleissamme ja toimistoissamme sekä siihen liittyvästä henkilötietojen käsittelystä löytyy Stena Linen videovalvontakäytännöstä.

 

3.                     Mitä henkilötietojesi kategorioita käsittelemme?

 

Stena Line käsittelee seuraavia henkilötietokategorioita:

 

(a)        Nimi

(b)        Syntymäaika

(c)        Sukupuoli

(d)        Yhteystiedot (osoite, puhelin ja/tai matkapuhelinnumero ja sähköpostiosoite)

(e)        Loyalty Club -jäsenyystiedot – jäsenyystyyppi (Extra Blue, Extra Gold tai Business Traveller), jäsennumero, jäsenyysaika, jäsenyystason kesto ja jäsenyyden pistesaldo

(f)         Salasana

(g)        Tapahtumahistoria (päivämäärä, tapahtuman tyyppi, tapahtuman tiedot, ansaitut pisteet)

(h)        Varaushistoria

(i)         Sivuston tiedot IP-osoitteeseesi perusteella

(j)         Selaimen tiedot (selainversio)

(k)        Työnantajasi ja työtehtäväsi (liikematkustajille)

 

4.                     Mistä saamme henkilötietosi?

 

 Stena Line kerää henkilötietosi suoraan sinulta, kun rekisteröidyt jonkin Loyalty Clubimme jäseneksi, kun käytät Loyalty Club -palvelujamme, kun varaat matkan, kun suoritat tapahtuman, jolla ansaitset jäsenpisteitä Loyalty Clubissa tai kun käytät jäsenpisteitä maksuna.

 

Stena Line kerää henkilötietoja myös matkatoimistoilta, joita olet ohjeistanut luovuttamaan henkilötietosi meille.

 

5.                     Mitä tapahtuu, jos et anna meille henkilötietojasi?

 

Loyalty Clubin jäsenyys vaatii, että sinun on annettava meille yllä olevassa kohdassa 3 mainitut henkilötiedot, jotta voit tulla Loyalty Clubimme jäseneksi ja pysyä sen jäsenenä. Jos siis et anna meille henkilötietoja, emme voi tarjota sinulle jäsenyyttä Loyalty Clubeissamme.

 

6.                     Mihin tarkoituksiin käsittelemme henkilötietojasi ja mikä on tällaisen käsittelyn laillinen perusta?

 

Stena Line käsittelee henkilötietojasi alla mainittuihin tarkoituksiin. Meillä on oltava kutakin tarkoitusta varten laillinen perusta. Oikeusperusta voisi olla esim. (i) että käsittely on tarpeen sellaisen sopimuksen toteuttamiseksi, jonka olemme solmineet kanssasi, tai (ii) että Stena Linella tai kolmannella osapuolella on oikeutettu etu käsitellä henkilötietoja, jota ei syrjäytä toiveesi henkilötietojen käsittelyn lopettamisesta. Jokaisen alla luetellun tarkoituksen kohdalla yksilöidään oikeusperusta, johon Stena Line nojaa.

 

( )         Extra Loyalty Clubin jäsenyyden tarjoaminen

Stena Line käyttää nimeäsi, yhteystietojasi, Loyalty Clubin jäsentietoja, tapahtumahistoriaa ja varaushistoriaa jäsenyytesi, ansaittujen ja käytettyjen pisteiden ja jäsenyystasosi hallintaan sekä tarjotakseen sinulle sovittuja Loyalty Club -palveluja, jotka on määritetty Extra Loyalty Clubin liiketoimintaehdoissa . Tämä henkilötietojesi käsittely perustuu sopimusvelvoitteisiimme sinua kohtaan.

 

(a)        Liikematkailijajäsenyyden tarjoaminen

Stena Line käyttää nimeäsi, yhteystietojasi, Loyalty Clubin jäsentietoja, tapahtumahistoriaa ja varaushistoriaa jäsenyytesi, ansaittujen ja käytettyjen pisteiden ja jäsenyystasosi hallintaan sekä tarjotakseen sinulle sovittuja Loyalty Club -palveluja, jotka on määritetty liikematkailijoiden jäsenyyssopimuksessa. Tämä henkilötietojesi käsittely perustuu oikeutettuun etuumme.

 

(b)        Loyalty Club -palvelujemme tarjoaminen

Stena Line käyttää nimi- ja yhteystietoja, Loyalty Club -jäsenyystietoja ja tietoja työnantajastasi ja työtehtävästäsi viestiäkseen kanssasi, kun käytät Loyalty Club -palveluitamme. Tämä henkilötietojesi käsittely perustuu oikeutettuun etuumme.

 

(c)        Loyalty Club -palvelujemme parantaminen

Käytämme nimeäsi, yhteystietojasi, IP-osoitteeseesi perustuvia verkkotietoja, selaintietojasi, Loyalty Club -jäsentietojasi ja tapahtumahistoriaa kerätäksemme tilastotietoa siitä, miten käytät palveluitamme parantaaksemme Loyalty Club -palveluitamme korjaamalla vikoja sekä tunnistamalla ja ratkaisemalla nopeasti ja helposti verkkosivuston muunnosongelmat, muokkaamalla käyttöliittymää niin, että löydät etsimäsi tiedot nopeasti sekä korostaaksemme oleellisia tarjouksia verkkosivustolla. Teemme näin analysoimalla palveluiden käyttöäsi. Henkilötiedot, joita käytämme Loyalty Club -palvelujemme parantamiseen, aggregoidaan niin pitkälle kuin mahdollista. Tämä henkilötietojesi käsittely perustuu oikeutettuun etuumme.

 

(d)        Loyalty Club -palvelujen väärinkäytön estäminen

Siinä määrin kuin on tarpeen, saatamme käyttää nimiä, yhteystietoja ja jäsennumeroita (tapauskohtaisen tarpeen mukaan) väärinkäytön ja petosten estämiseksi. Tämä henkilötietojesi käsittely perustuu oikeutettuun etuumme.

 

(e)        Tarjousten, alennusten ja päivitysten tarjoaminen ostostesi perusteella

Käytämme nimeäsi, yhteystietoja ja Loyalty Club -jäsentietoja tarjotaksemme sinulle tarjouksia, alennuksia ja päivityksiä Loyalty Club -jäsenyyden puitteissa tekemiesi ostoksiesi perusteella. Tämä henkilötietojesi käsittely perustuu oikeutettuun etuumme.

 

(f)         Suoramarkkinointi

Käytämme nimeäsi, yhteystietoja ja Loyalty Club -jäsentietoja siltä osin kuin olet antanut meille kyseisiä henkilötietoja käyttäessäsi Loyalty Club -palveluitamme lähettääksemme uutiskirjeitä, tarjouksia ja oleellista tietoa Loyalty Club -palveluistamme. Lähetämme niitä sinulle postitse, tekstiviestillä, sähköpostilla ja muilla sähköisen viestinnän keinoilla. Tämä henkilötietojesi käsittely perustuu oikeutettuun etuumme.

Sinulla on milloin tahansa oikeus kieltäytyä vastaanottamasta suoramarkkinointia kohdan 6(f)–(g) mukaisesti. Jos teet näin, Stena Line ei enää lähetä sinulle tällaista suoramarkkinointia.

 

(g)        Asiakkaiden valitusten käsittely ja oikeudellisten vaateiden puolustaminen ja/tai esittäminen

Käytämme kussakin tapauksessa henkilötietoja vain siinä määrin kuin on asiaankuuluvaa käsitelläksemme valituksia ja puolustaaksemme ja/tai esittääksemme oikeudellisia vaateita. Tällainen tietojen käsittely perustuu oikeutettuun etuumme.

 

7.                     Kenen kanssa jaamme henkilötietojasi?

 

Täyttääksemme yllä mainitut tarkoitukset Stena Line saattaa jakaa henkilötietosi seuraavien vastaanottajien kanssa:

 

( )         Stena Rederi AB

(a)        Stena Line Travel Group AB

(b)        Stena Line Ltd.

(c)        Stena Line Irish Sea Ferries Ltd.

(d)        Stena Line BV

(e)        Stena Line GmbH & Co.KG .

(f)         Stena Line Danmark A/S

(g)        Stena Line Polska Sp.z o.o

(h)        UAB Stena Line

(i)         SIA Stena Line

(j)         Mainonta- ja uudelleenkohdistusalustat, kuten Google ja Facebook

(k)        Palveluntarjoajat, joita hyödynnämme tarjotaksemme palveluita, kuten verkkopalveluita, postituspalveluiden toimittajat, analytiikkapalveluiden tarjoajat, IT-palveluntarjoajat, tapahtumien isännöijät jne.

 

8.                     Siirrämmekö henkilötietosi EU/ETA-alueen ulkopuolelle?

 

Stena Line saattaa siirtää joitakin henkilötietojasi alla lueteltujen EU/ETA-maiden ulkopuolisiin maihin. Jos EU-komissio ei ole päättänyt, että jokin alla lueteltu maa takaa henkilötietojesi riittävän suojan, annamme kuvauksen toteuttamistamme suojatoimista tai oikeusperustasta, johon nojaamme varmistaaksemme, että henkilötietojesi siirto on EU:n tietosuojalakien mukaista.

 

Maa: Yhdistynyt kuningaskunta

Turvatoimi: riittävyyspäätös (28. kesäkuuta 2021)

 

Maa: USA

Turvatoimi: Euroopan komission henkilötietojen siirtoa koskevat vakiosopimuslausekkeet (2010/87/EU) ja (2021/915/EU)

Ota yhteyttä tietosuojavastaavaamme, jos haluat lisätietoja yllä mainituista suojatoimista. Yhteystiedot löytyvät tämän tietosuojakäytännön kohdasta 11.

 

9.                     Kuinka pitkään säilytämme henkilötietojasi?

 

Tarkoitus

Henkilötietojen tyyppi

Säilytysaika

Extra- ja/tai liikematkustajien jäsenyyden tarjoaminen

Nimi, syntymäaika, sukupuoli, yhteystiedot, Loyalty Club -jäsenyystiedot, salasana, tapahtuma- ja varaushistoria, työnantajasi ja asemasi

Niin kauan kuin olet Loyalty Clubin rekisteröitynyt jäsen

 

Loyalty Club -palvelujemme parantaminen

Sivustotiedot IP-osoitteesi ja selaintietojesi perusteella

26 kuukautta sen jälkeen, kun olet käyttänyt Loyalty Club -palveluitamme

Valitusten käsittely ja oikeudellisten vaateiden puolustaminen ja/tai esittäminen

Henkilötiedot, jotka ovat olennaisia Loyalty Clubeja koskevien valitusten arvioinnissa tai oikeusvaateiden puolustamisessa ja/tai esittämisessä

Niin kauan kuin henkilötietojasi kohtuudella tarvitaan oikeusvaateiden puolustamiseen ja/tai esittämiseen (tavallisesti asiaankuuluvan lakisääteinen vanhentumisajan pituus).

 

10.                  Mitä oikeuksia sinulla on?

 

Alla on yhteenveto EU:n tietosuojalainsäädännön mukaisista oikeuksistasi. Näiden oikeuksien käyttäminen ei aiheuta kustannuksia, ja voit käyttää niitä lähettämällä sähköpostia tai kirjeen tämän asiakirjan lopussa oleviin osoitteisiin. Voit myös käyttää nettisivuilla olevaa yhteydenottolomaketta.

 

Loyalty Clubin jäsenenä voit aina poistaa tai korjata hallussamme olevia sinua koskevia tietoja. Voit muokata tietojasi napsauttamalla "Oma profiili" -linkkiä, kun olet kirjautunut sisään Loyalty Clubiin Verkkosivustolla. Lisäksi kaikki Loyalty Clubilta saamasi sähköpostiviestit sisältävät linkin henkilökohtaiseen profiiliisi, jota voit käyttää, jos haluat päivittää sitä. Ota meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää oikeuksistasi (ks. yhteystiedot tämän asiakirjan lopusta).

 

Stena Line arvioi aina, onko näiden oikeuksien käyttämistä koskeva pyyntö pätevä. Kaikki alla mainitut oikeudet eivät ole ehdottomia. Poikkeuksia saattaa olla.

 

Alla esitettyjen oikeuksien lisäksi sinulla on aina oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle koskien Stena Linen henkilötietojesi käsittelyä.

 

( )         Oikeus saada pääsy. Sinulla on pyynnöstä oikeus saada kopio Stena Linen käsittelemistä henkilötiedoistasi ja myös lisätietoja Stena Linen harjoittamasta henkilötietojesi käsittelystä.

 

(a)        Oikeus oikaisuun. Sinulla on oikeus saada henkilötietosi oikaistuiksi ja/tai täydentää niitä, jos ne ovat epätarkkoja tai puutteellisia.

 

(b)        Oikeus tietojen poistamiseen. Sinulla on oikeus pyytää Stena Linea poistamaan henkilötietosi ilman aiheetonta viivytystä missä tahansa seuraavissa olosuhteissa:

 

-       henkilötietoja ei enää tarvita siihen tarkoitukseen, jota varten ne alun perin kerättiin tai muuten käsiteltiin

-       peruutat suostumuksesi käsittelyyn ja tälle käsittelylle ole muuta laillista perustetta

-       vastustat pätevällä syyllä henkilötietojesi käsittelyä

-       henkilötietoja on käsitelty laittomasti

-       henkilötiedot on poistettava lakisääteisten vaatimusten noudattamiseksi

 

(c)        Oikeus rajoittaa käsittelyä. Sinulla on oikeus pyytää henkilötietojesi käsittelyn rajoittamista seuraavissa olosuhteissa:

 

-       Henkilötietojen oikeellisuutta tutkitaan

-       Käsittely on laitonta tai ei ole enää tarpeen sen tarkoituksien kannalta, mutta vastustat henkilötietojesi poistamista ja pyydät sen sijaan rajoittamista

-       Stena Line ei enää tarvitse henkilötietoja, mutta tarvitset henkilötietoja oikeudellisten vaatimusten tekemiseen, esittämiseen tai puolustamiseen

-       Olet vastustanut henkilötietojesi käsittelyä ja vastustustasi tutkitaan

 

(d)        Oikeus tietojen siirrettävyyteen. Tietyissä olosuhteissa sinulla on oikeus saada itseäsi koskevat henkilötiedot, jotka olet antanut Stena Linelle tarkoituksena siirtää ne toiselle palveluntarjoajalle, jos henkilötietojen käsittely perustuu suostumukseesi tai sopimuksen täyttämiseen.

 

(e)        Yleinen vastustusoikeus. Sinulla on yleinen oikeus milloin tahansa vastustaa henkilötietojesi käsittelyä, joka perustuu Stena Linen oikeutettuihin etuihin. Jos vastustat, meidän on osoitettava, että meillä on pakottavat oikeudellinen perusta tällaiselle käsittelylle tai että tarvitsemme henkilötietoja oikeudellisten vaateiden tekemiseen, esittämiseen tai puolustamiseen.

 

(f)         Oikeus vastustaa suoramarkkinointia. Sinulla on oikeus milloin tahansa vastustaa henkilötietojesi käsittelyä suoramarkkinointitarkoituksiin. Jos teet näin, Stena Line ei voi enää käsitellä henkilötietojasi tällaisiin tarkoituksiin.

 

11.                  Kuinka voit ottaa meihin yhteyttä?

 

Voit ottaa meihin yhteyttä seuraavien viestintäkanavien kautta:

 

Pääkonttori:

Osoite: Stena Line Scandinavia AB, 405 19 Göteborg, Ruotsi

Puhelin: + 46 770 57 57 00

Sähköposti: info.se@stenaline.com

 

Huom! Olemme nimenneet tietosuojavastaavan, johon voit ottaa yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää henkilötietojesi käsittelystä. Voit ottaa yhteyttä tietosuojavastaavaamme lähettämällä sähköpostia osoitteeseen dpo@stenaline.com.